Thursday, January 28, 2010

bila rasa diri sgt pandai...haha...only an old joke okeh



Dalam satu kejadian yang agak susah nk diterima akal, iaitu sebuah kapal terbang telah mengalami kerosakan enjin dan sedang menjunam hendak terhempas, terdapat 5 orang penumpang di dalamnya tetapi beg parachute kecemasan hanya ada 4.


Berkata la penumpang pertama, "Aku Hafiz Hashim. Malaysia perlukan aku. Kalo aku takdak camana nanti Malaysia nk menang All England lagey?" Lalu dia mengambil beg pertama dan terus terjun.

Penumpang kedua pulak berkata, "Aku Hillary Clinton, bekas wanita pertama US. Aku seorang yg paling bercita-cita tinggi dan aku juga senator new york. Aku juga berpotensi untuk menjadi seorang presiden". Dia pula mengambil satu beg dan terus terjun.

Penumpang ketiga menyampuk, "Ahh...aku presiden US! George w. Bush. Aku ada tanggungjawab yg berat utk menjaga sebuah negara yg kuat.  Tambahan pula, akulah presiden yang terpandai dalam sejarah US. Org Amerika mana yg mau lihat aku mati?" Dia terus menyentap satu beg dan terus terjun.

Penumpang keempat, Osama bin Laden berkata kepada penumpang kelima, seorang budak berumur 10 tahun. "Saya seorang muslim dan saya berserah kepada Allah untuk menentukan hidup dan mati saya. Adik ambillah beg parachute yg terakhir itu."

Budak 10 tahun itu menjawab, "Jgn bimbang, ada satu lagi beg parachute untuk pakcik. President terpandai dalam sejarah US itu terambil beg sekolah sy td".





nota tangan : hehe...kdg2 bila konpiden diri hebat sgt, kita tidak pandang bawah lg..then buat buat kesalahan bodoh sebab tidak mau menilai. ;-> be careful all of us. Buat silap itu normal tp bukan dengan kesombongan.







6 comments:

  1. hahah.. how i wish he is that stupid.. hahah..
    neway, we learn something here.. jgn lah jadi bodoh sombong bongkak~ :p

    ReplyDelete
  2. Salam..

    sebenarnya kesombongan tidak memberikan apa2 faedah kepada kita. :)

    ReplyDelete
  3. khairi..itula pasal. hikhikhik..padan muka

    diandra..mybe he really that stupid. ;->'

    btul tu kak cik...makan diri je akhirnya kan.

    ReplyDelete
  4. bush mmg stupid pun dr azali dn reality pun...hehehe.
    mkn pun bleh t'cekik, jtuh tangga, tersungkur...hehehe..
    mmg bodoh sombong ar...:P

    ReplyDelete
  5. "bush terbang dgn beg-beg skolahnya"
    heee3x!~

    ermm tulaaa len kali pk dlu sblm bertindak..
    :)

    ReplyDelete