Tuesday, November 10, 2009

naif seorang perempuan...dari pikiran lelaki



"Pompuan ni sebenornya mudah dikaji.. Bukan complicated pun cam yang ramai anggap. Tindakan mereka boleh dijangka kalau korang memahami mereka. Tapi ini bukanlah bermakna semua perempuan sama – dari segi tindakan, kelakuan, kehendak atau keperluan mereka. Bagi aku memahami lelaki lebih sukar dari memahami pompuan sebab lelaki bila pemikiran mereka dikaburi hati, mereka buat mender pelik-pelik. Tindakan pompuan ada paten dan boleh kita andaikan berdasarkan min, mod dan median.

Contohnya kalau keghairahan makan tu meningkat secara eksponen...maka maybe – mereke pregnen atau ada masalah yang berat. Pompuan kalau ada masalah, toksahlah korang tanya mostly kalau masalah tu berkaitan ngan korang, buang karan jer. Ramai pompuan suka menulis luahan perasaan mereka, maybe korang leh carik mana salah silap korang kalau jumpa kat mana dia tulis tu. Jarang pompuan leh sorokkan masalah mereka, kalau tak tulis, mereka akan bercerita ngan kengkawan mereka, pepandailah mencungkil rahsia tu. Perbezaan tingkahlaku dan rutin perempuan menunjukkan mereka ada sesuatu dalam fikiran mereka. Perhati dan nilaikan bebaik...Anda lelaki, Cuma ego anda yang menghalang anda melihat semua ini.

Pompuan pada asalnya adalah seorang pencinta yang luhur... Melihat cinta itu sebagai suatu yang objektif. Bercinta untuk mendirikan rumah tangga, melahirkan anak2 untuk lelaki yang dicintainya dan akhirnya hidup setia hingga ke akhir hayatnya. Sesetengah lelaki pun camtu gak pada awalnya... Tetapi apabila masuk fasa kedua, lelaki mahukan cinta itu untuk memenuhi keperluan biologinya iaitu seks. Lelaki yang telah mengenal kehidupan akan melihat cinta itu sebagai
subjektif dalam memenuhi keperluan biologinya dan mengisi kesunyian hidupnya. Malahan ada juga lelaki yang menjadikan wanita sebagai piala keegoan dan lambang keperkasaan bilamana wujud persaingan untuk memiliki wanita tersebut.

Untuk memikat seorang wanita lebih mudah berbanding memikat hati seorang lelaki. Contoh paling mudah.. Memikat hati bakal mak mertua lebih mudah dari memikat hati bapak mertua. Mak mertua hanya perlu diyakinkan bahawa kita leh bahagiakan anak mereka tidak kiralah samaada dari segi material dan rohaniahnya. Tetapi kebanyakkan lelaki gagal memikat hati bakal bapak mertua sebab bapak mertua melihat kepada kemampuan material, solat tinggal ker tak, kerje apa, gaji berapa, kalau anda kelihatan OK dan mereka pun menerima anda, itu bukan bermaksud anda diterima tetapi anda sedang diperhatikan! ... Ngan bakal mak mertua, cukuplah kalau korang tunjukkan korang ni penyayang, penyabar atau dalam bahasa mudahnya “baik” pada pandangan hatinya.

Pompuan biasanya banyak menggunakan hati berbanding lelaki, sebab tu dikatakan instinct pompuan lebih kuat berbanding lelaki mostly instinct seorang ibu. Lelaki yang kononnya dipengaruhi akal, seringkali gagal menterjemah kejujuran dan keikhlasan. Hati melihat kebaikan, kejujuran dan keikhlasan berbeza dengan akal yang mencari kelemahan dan kekurangan. Sebab itu ramai lelaki melihat kelebihan fizikal dan material sebagai satu tarikan. Tetapi ini bukanlah bermaksud lelaki tak guna hati dan pompuan tak guna akal.


Kenaifan wanita boleh kita lihat pada pakaian mereka dengan mudahnya. Corak dan warna pakaian yang tidak selari dengan arus fesyen terkini, tak matching antara baju, tudung, kain dan kasut- malahan tudung atau pakaian itu kelihatan sama macam mak atau nenek kita pakai...


Lagik satu.. Wanita naif lebih mudah disakat. Kernyit mata sekali pun boleh menyebabkan mereka resah dan jadik cam clumsy. Wanita jenis ini hanya perlukan satu atau beberapa percubaan untuk membolehkan anda mendekati mereka. Anda tak perlukan banyak modal untuk memikat mereka, cukuplah dengan beberapa insiden yang membolehkan anda disenangi dan dipercayai.


Wanita jenis ini.. Bila sudah anda miliki hati dan perasaannya, anda juga memiliki tubuhnya. Mulakan hanya dengan sedikit sentuhan luarbiasa, mereka merasakan mereka sudah terikat dengan anda. Believe me...Wanita jenis ini juga sanggup membuang keluarga malahan agama sekiranya diri mereka telah “diusik” lelaki yang mereka cintai. Bagi mereka, hidup mati mereka hanyalah dengan lelaki tercinta yang telah menodai mereka!!!


Ini tidaklah menjadikan wanita itu jahat atau tidak baik, tetapi mereka dirosakkan lelaki rakus yang pandai mengendalikan emosi, kelemahan dan kelebihan wanita ini tadik. Mereka sebenarnya baik tetapi berjaya ditipu dan dimanipulasikan oleh pemangsa.Ramai wanita suka mengaku naif dan kelihatan naif. Diri wanita ni umpama kereta mereka. Mudah dikenali kereta wanita atau bukan dengan melihat aksesori kereta itu samada di dalam atau diluar.


Wanita naif lebih clumsy, mudah tertinggal barang, mudah terjatuh barang, cuai malahan diri mereka sendiri pun mudah jatuh hahahahaha. So nasihat aku!!! Jangan nampak sangat naif tu, kerana wanita naif adalah mangsa paling mudah!"

~ sumber : lelaki yg ala2 expert psl pompuan (xkenal tp tau sape) ~




Dia penah ckp pompuan kampung yg sgt jaga pergaulan dan baik...sangat naif dlm kehidupan. bila dtg ke bandar (KL) ter 'shock culture' dan kenaifan mereka mudah dimanfaatkan lelaki.

Pastu dia ckp kt aku "U are hard to near but easy to get" (0_0). Lama gakla aku termenung pk ayat tu.


Saya share sini untuk panduan kt member2 pompuan. Apa yg dia ckp kt atas mybe ada yg btul. Jgn tunjuk naif sgt kan.

Utk lelaki saya share dgn harapan jgnlah take woman for granted. Seandai dia naive skalipun, jdla pelindung utk dia, pembimbing utk dia. Sememangnya Allah jadikan kaum Adam sbgai pemimpin pun.




Kelemahan perempuan untuk lelaki memimpin. Kekurangan lelaki untuk perempuan lengkapi.





Life Is Too Short

To wake up in the morning with regrets.

So, love the people who treat you right,

forgive the ones who don't & believe that everything happen for reasons.

If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.

Nobody said it'd be easy,they just promised It Would Be Worth It.





















19 comments:

  1. Wow!

    Lelaki mmg suka ambil kesempatan atas kenaifan perempuan. Tapi dunia ni bulat. Mereka yg lepas tgn di dunia takkan terlepas di akhirat. Itu hakikat.

    memang sampai maksud nya.

    ReplyDelete
  2. waaa..hahaha..btol 2..dont take pmpuan 4 granted...tp aku nmpk naif ka??hmm..rasanya tdk..hahaha..kalo mau bt x bgus2pat pmpuan 2 pikir dlu..kalo jd pat family member ko, apa ko rasa???lelaki...sedar la...pmpuan..awas ah..muhasabah diri jap

    ReplyDelete
  3. Perempuan sekarang dh berfikiran praktikal... x dpt la nk pikat cara mudah....

    ReplyDelete
  4. suka kata2 yg akhir tu.

    Naive in wise way not in stupid way, kan?

    ReplyDelete
  5. woo...sapot wanita :) !!!

    hehe...btol.. jgn nampak terlalu naive.. nnti guys dpt manipulate kite ngn mudah...

    n 1 more thing...

    trust no men...haha

    ReplyDelete
  6. Setiap kita ada instinct. Instinct ni yg bg tau kat hati kita. Bila hati buat keputusan tanpa akal, maka terpesong ah kita.

    ReplyDelete
  7. pasni wat n3 naifnya seorang lelaki.. dari pikiran pompuan lak...hehehe

    ReplyDelete
  8. i love this entry..
    and everyone shud read this!!
    EVERYONE~!!
    :)

    ReplyDelete
  9. giler bagus entri ni
    cukup kajian mendalam ko buat ni

    ReplyDelete
  10. ah fatt..
    kajian trsebut bukn sy yg buat. lelaki yg buat. sy pun terkesima bila baca. ayat2 bwh tu je sy punye. hehehe

    ReplyDelete
  11. dilala,
    btol3...dunia ni bulat. what comes around goes around (btulke ayt tuh)

    asz niza,
    haa..kalo jd kt pamily sndiri br tau kan. ish2

    sharif john,
    masih ada kot pompuan yg lurus mcm tu.

    khairi,
    tq. haah..naiv pun ada baiknye. rendah hati biasanya.

    mier@merr,
    trust no men. ahahaha...kuikuikui

    dak wan,
    sgt betul. instinct tu besanya penasihat dlm diri. cuma kita slalu abaikan.

    bemie,
    hmm..ada laki naif ke..? nnt kalo ada pompuan berpikiran cmtu sy postkan sini. ;-> hehehe

    rosy,
    tq. sy arap pun

    ReplyDelete
  12. satu pendapat yg baik....:)

    ReplyDelete
  13. best2... akk stuju ngan dilala tu..
    mmg smpai maksud tuk semua org.. lebey2 pompn...uhuhuh..

    ReplyDelete
  14. kena lebih kreatif dan taktikal utk memikat.mungkin

    ReplyDelete
  15. thanks for this entry... aku rasa betul.. wanita sukar untuk didampingi tp mudah utk dimiliki...

    ReplyDelete
  16. eh... 5 megapixel tu aku alaa... ahaha

    ReplyDelete
  17. aku rasa sebenarnya lelaki n pompuan tu sama jer.. suka mengambil kesempatan keatas satu sama lain..

    n3 yg best n bagus.. aku enjoyed membaca... hehehehehe...

    ReplyDelete
  18. likes this!

    besenye laki ni akan ambil jugak
    tp ambil pon xbanyak
    ahaa
    majo cam tu kot

    sbb ada perasaan

    ReplyDelete
  19. bekasan : tq :-)

    ladydiana : a'ah...sy pon stuju. renung2kan la ye. hehe

    suxx : yg penting ikhlas dlm memikat, bukn kena taktikal saje..:-p

    jard : wah..ko ada blog baru ye. ahahaha

    kawie : amboi2..xamek kesempatan pun. hehe...depend pd individu ye.

    joe : tq jgk. yeke amek skit nih..hehehehe

    ReplyDelete