Thursday, August 05, 2010

Save your heart to yourself first

Hai ...salam.
Kamu tahu kenapa sy buat topik ini? Sebab satu reason yg sgt jelas iaitu people nowdays are very selfish.
In everything ~ money, power dan paling tak tahan ialah in relationship.

Dan itu antara satu sebab byk sgt kes penceraian, hubungan tidak lama (asek bertukar pakwe/makwe), kerosakan akhlak, bergaduh sehingga bunuh membunuh dan sebagainya. Mestilah seseorang menjadi mangsa dan seorang lg menjadi pemangsa.

So please... renung2kan diri kita smua supaya tidak menjadi dua2 org ini. Supaya kita jadi org yg cool, tidak selfish dalam hubungan dan tidak bodoh dalam hubungan juga.


Wise advise. Jika kamu seorang yg baik dan sanggup berkorban n bersusah disebabkan org yg kamu sayang bila dia susah, make sure dia juga seorang yg baik utk kamu dengan maksud dia boleh setia dengan kamu di waktu dia susah dan bila waktu dia senang juga. Bukan di waktu susah n lonely sahaja dia baik dengan kamu n waktu dia senang dan ramai org dtg kepada dia, dia lupakan kamu...pergi kepada org yg lg 'hot' atau lebih baik. Ksian kan kamu. Ini lah dikatakan org itu SELFISH.


Wise advise juga. Pastikan org yg kamu suka itu org yg boleh hidup dengan kamu waktu susah n senang. Jgn kamu suka dia disebabkan 'wow' yg dia ada dan dia layan kamu bagai raja bila kamu senang tapi bila kamu susah dia tinggalkan kamu. Hidup kita turun naik...sbb tu kita kena selalu baik. Susah atau senang. Never take people for granted.






Ingat entry saya psl ini ?
"This is how the human brain often works when our status changes. Only a very few remember what life was like before, and who was always by their side in the most painful situations."


p/s : manusia sekarang terlalu mementing luaran =(


Ini sy curi dr blog cik halie. Sy tak pernah lagu ini.

Thunder only happens when it's raining
Players only love you when they're playing
Women they will come and they will go
When the rain washes you clean you'll know, you'll know...









4 comments:

  1. lame jgak tak singgah sini..

    erm.. dunia da mkin berubah..byk yg dikejar... smpi tak nampk ape yg tertinggal..eh apekah?

    ReplyDelete
  2. oooo tu la yg byk terjd skg ni. berlapang dada dan jgn mudah kecewa dgn manusia. sbb DIA ttp ade utk syg kita =)

    ReplyDelete