Friday, January 02, 2009

Salam Maal Hijrah 1430 n Hepy New Year 2009...

2008....1 thn lg telah berlalu. Gudbye to 2008 n welcome 2009..Gudbye to 1429 n welcome 1430. Alhamdulillah...umur masih panjang berdiri di bumi Tuhan pd tahun ni. Apa perubahan yg berlaku dlm setahun ni...? Baru je rasanye aku n mc'are mkn sama2 kt restoran after partime kt kumon pd 31/12/2007. Lps tu wish gudbye kt dia sbb dia takkn accompany aku lg disebbakan dpt kursus KPLI...n lepas tu aku drive balik n at 12.00a.m atas flyover ampang point...gedebum...hehe. bunga api ler tu....tahun baru 2008. sempatla sambil drive sambil tgk bungapi tu. Dan tahun ni..aku wish welcome 2009 kt atas katil je...da hampir terlelap tp sempatla dgr bunyi bungapi tu. mc'are plak...dpt posting kt sabah. huhu...gud luck are..jd seorang pendidik yg best tau!




Nothing interesting in 2008 but me more appreciate my new life, my frendship. 2008 aku jumpe balik sim...kwn skolah dulu yg kmudian jd partner lpak bile boring. Ofismet yg best jgk. All the bad stories in 2007 da buang. Tp ada satu azam aku yg tak tercapai...kawen. hehe

sambungla azam tu tahun 2009.




In 2009..apa pembaharuan...? antaranye mybe aku further stady. Da accept offer...tinggal nk daftar n pi kuliah je. So harap2nye aku boleh manage both...study n working without fail. Bile da buat decision...no turning back lg. Macm dlm iklan ckp " Jalan biar ke depan...bukan ke belakang". hehe...n amek ayat kakak aku ckp plak, "Kalo bukan kita yg improvekan diri sndiri...sape lg".




So, me wish happy maal hijrah n happy new year to all. Let the past year jd pengajaran n ukuran utk kita berhijrah kepada yg lebih baik. Jgn jd mcm yahudi (jews)....zalim dr awal sampai akhir. xde perubahan yg baik langsung walaupun masuk tahun baru. Da sah2 kaum yg disebut dlm quran kaum yg tak reti bersyukur. huh..

Sama2la kita doakan utk saudara seislam yg dizalimi supaya mndapat pertolongan dr Allah sbb doaje yg kita mampu lakukan. Insyaallah...

2 comments:

  1. nice la ...
    hehehe...
    mcm tu la awk...
    ada semangat baru dan yus doakn y terbaik wat y terbaik utk awk tahun ni..

    jgn biarkan diri anda d selubungi misteri..huhuhu...

    ReplyDelete
  2. slm maal hijrah n hepy new year to u too maksu!

    ReplyDelete