Monday, November 10, 2008

me n my good old frends

Last weekend aku jumpe 2 org member skolah dulu yg da 10 taun tak jumpe. Sronok ler tgk cara masing2 da brubah. sorang da jd majistret beb (zizah)...sorang lg bz ngn sistem komputer nye (shahida). Appearance pon da brubah...hehe. kalo dulu dok pi kelas prep ngn baju tak iron n slipar jepun, skarang nih fuhh....siap ngn selendang nk kluar mkn mlm. ayu gtu saing aku. Tp si shahid ni cam stail aku je...sluar jeans n tshirt cukupla pi mana2. sim plak maintain ayu je ssuai ngn title ank ustazah.

Mmg btuah kawn aku zizah ni...keje gomen mmg untungler. dpt quarters apartment besar lak tu. kalo nk compare dengan aprtmnt kt KL ni...hmm...hampeh. aku mmg suka design aprtment dia sbb jenis 4 segi, bukn memanjang cam aprtmnt kt KL. ngn view putrajaya plus angin sepoi2 rasa cam pi holiday. balkoni dia luas n dua balcony so cam open la apartmnt tu. takla rase gelap n tertutup cam sini...hehe. aku ni dok kutuk apartmnt kt KL je. jgn ada yg saman dah.

Dulu kami skolah smua pompuan...sronok sgt. bebasje...terlebih bebas pun ada. hehe...zizah ni org paling aktif ler kt skolah dulu. ssuai ngn keje dia skarang ler. Byk bnda la kami borak..dr kisah dulu sampai skarang. kwn2 yg kebanyakn da kawen n masih single. huhu...brape org jela geng single ni. Patu msk tomyam sama2 ngn solat jemaah n mkn sesama. kluar pi pusing2 putrajaya sampa kena halau kt en. polisi sbb dah 12 mlm n then balik ler. borak2 lg n tdo ntah kol brape.

Bile dikenang2 my good old days kt skolah dulu mmg sronok. Ngn title librarian ni aku n geng aku ler yg dok pegang kunci library. mlm2 pun tdo library kunun stady tuk SPM tp hampehje...borak lebih psl citer antu ler hape la. Zizah n d geng plak trmasuk sorang ank sdara aku pengawas asrama la plak. aku ni pun penah kena denda ngn dorang sbb monteng prep...kantoi.
Skarang bile da besar masing2 ada jln hidup sndiri sbagaimana yg Allah da tetapkan. Ada yg mudah perjalannye...blajar, dpt keje, kawen, dpt anak n ada yg panjang dn agk brliku2 perjalannye tp smua tu kena la bersyukur. Slagi masih dlm islam n ada iman brsyukurla. Hrp saing2 dulu smua dpt hidup yg dirahmati slalu.

No comments:

Post a Comment